السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ (sejuk perot mak ngandong)

Muar, Johor, Malaysia
jangan cuak bila u’olz rasa nk dtg lepak kat Papa Gosip ni ok? ala, skali-skala nak gosip b'bakul2 apa la salah nyer kannnn? cam xbiasa je. puiiiii..!! Papa Gosip ni bkn nk gosip benda2 tak berfaedah gitu, kita kat sini gosip benda baik2 je. so, no worries la klau tetiba rasa dosa u’olz tu penuh satu tempayan bila dtg sini. xde makna nyer!! kita nk tegakkan kebenaran gitu. tp style/cara penulisan aku kat sini mmg gler2 ckit. dlm blog je. kat luar cam biasa je. Woi sana, woi sini..haha!! aku pn msh BARU dlm dunia beblog ni. so segala tunjuk ajar dari otai2 blogger sangat2 aku harapkan. baru beberape bulan aku create blog Papa Gosip ni. suka sgt menulis sbb bnyk jgk la pengalaman idup. so, just nk share ngan u’olz suma. sharing is caring gituuu. kelas ko maria!! ok la, enjoy ur reading here guys!! Silap salah or terkasar bahasa sepanjang u’olz baca entry kat sini aku susun 10 jari minta maaf ok? i’m cool..yeah!! bydeway, call me vin ok?

Saturday, 18 December 2010

Bila malam menjelma

            "Ko ni xreti2 nak masuk rumah ke?tau x dh kol brape ni?tgk langit dh senja tu!!","tok,cucu tumpang lalu","mulot ko jgn cabul la bodo,klau jd pape kang?","baik2 weyh,tmpt tu org kata keras,ko baca doa bnyk2"..haaaa korang dh dpt tangkap x pe citer arini?blur lg? konpem korang bnyk t'telan semut r ni.pasal apa lg klau bkn pasal hantu jembalang setan hawau tu la..hehe!!

            Kat malaysia ni klau gosip2 pasal hantu mmg org melayu la yg plg letop gedebas gedebus.mcm2 spesis dan sesuku sesakat hantu la yg kita dgr.ada hantu pocong la,pontianak la,hantu galah la,hantu raya la,hantu kopek (tetek) la bagai (opss t'lucah plak)..opss eh eh,lupa plak aku nk sebut "abg ketot" kita yg very der fofular tu - toyol (sentap plak dia nti)..hehe!!

            Korang penah t'pikir x nape hantu klau menjelma dpn manusia mst b'beza2 ikut bangsa?contoh klau melayu,hantu yg kita biasa dgr cam hantu pontianak, pocong, toyol.penampilan pontianak (a.k.a "cik pon" kita tu) ikut org melayu slalu pki kain puteh je,rambut panjang mengerbang kusut-masai cam baru pas kena rogol je gaya nyer (padahal sbb xpki syampoo, berkutu abes.. haha),mata merah menyala pastu ketawa mengilai2 mcm org meroyan.klau tgk mat saleh lak,pontianak diaorg vogue bangat!! xdela cam versi kita ni yg serabai xhengat dunia.cik pon diaorg mmg stylo abes pastu plak stok cik pon diaorg ni nk yg cun2 je keje nyer.bentuk bdn dh cam buah pear, pastu rambut xde lak yg kusut2 berkutu cam kita punya versi cik pon.rambut rebond ok!!baju lak xde yg stok2 sengkek cam kita punya asyik2 pki kain puteh je.diaorg punya cik pon pki baju branded (prada, vera wang, versace, gucci la bagai) kannnn..haha!! pastu bole plak ada cik pon jantan ek? badan ketak2 kalah sazali samad pastu muka nk ensem2 je.xley blah siot.(jelez plak aku..ahaks!!)

            Klau hantu pocong lak, bandingkan versi melayu ngan cina punya.klau melayu punya hantu pocong cam yg korang tau b'balut ngan kain kapan je kan?pastu terloncat2 sana sini cam xde pedoman idup (teringin nak g clubbing ler tu).kekadang geram plak aku tgk bentuk pocong melayu ni.cam bentuk gula2.nak je mkn..nyum nyum,haha!!klau versi cina lak yg terlompat2 jgk.tp baju ala2 zaman dulu2 tu.pki tasbih sami yg beso bulat2 kat leher cam style mak2 datin punya rantai gitu,pastu syarat jgn tarik tag atau sticker jampi yg kena tepek kat dahi dia tu,klau xnk dia bergerak jgn la cabut.bole plak camtu ek?hehe..

            Adakah hantu ni menjelma daripada jelmaan si syaitan durjana tu ikut budaya sesuatu bangsa?kenape org puteh xde plak citer cik pon diaorg cam versi kita?rambut kusut masai, mengilai, pki kain puteh tu suma?pelikkan?bole plak hantu ni ada mcm2 versi.klau cik pon versi org asli sungai amazon tu cam mana la ek? pki coli ngan panties je kot?gila sexy camtu.haha!!org bkn takot,lagi menunggu2 cik pon tu kuar.rakam video pastu jual kat chow kit tajuk citer "cik pon terlampau" haha!! mari beli..mari beli..citer hot satu 5 hengget!!haha..

            Klau ikut logik akal,perlu ke hantu tu berubah2 ikut kat mana dia ada?kat asia lain,kat negara barat lain.tp satu je yg perlu kita percaya.kita sebagai org Islam wajib percaya benda2 ghaib.hantu tu syaitan.salah satu benda ghaib.manusia xbole nmpk ngan mata kasar.hanya nmpk bila dia menjelma tp bkn dlm real form.xde bentuk ttp.yg org citer slalu nmpk tu "dia" menjelma maybe ikut kepercayaan kita.dh kita slalu bayangkn hantu ni bentuk camni,hantu tu bentuk camtu so syaitan akan menjelma dlm bentuk yg menakutkn follow ngan apa yg kita pikir jela.maybe,i dunno,tanggapan je.

PS: so xyah la kita pikirkan sgt pasal hantu2 ni.buang masa kita je.cuma aku saje je bg pandangan kenapa hantu ni sesuka sesuki bole berubah2 ikut budaya atau masyarakat?kenapa xde dlm bentuk ttp?klau pontianak camni je.xde dh bentuk2 lain begitu jgk ngan hantu2 yg lain.tp ingat k,syaitan jgk makhluk ciptaan Allah.syaitan tercipta daripada api dan sgt2 taat akan perintah Allah selama 70,000 tahun lama nyer.tp sbb takbur dan riak xnk sujud kat nabi adam sbb kita diperbuat daripada tanah hitam yg busuk sgt2 lalu ditiupkan roh maka dia diusir keluar daripada syurga jatuh ke bumi (sambil bersiul2- sbb tu kita dilarang bersiul - sama cam setan je).Smpi kiamat dia akan cuba sedaya upaya tok sesatkan cucu cicit adam.so sekian saje bebelan daripada USTAZ ALVIN SHAH (bg tazkirah plak aku arini)..haha!! salam 1 cendawan (suka betol aku pgl nickname Dr.Rozmey tu - "cendawan") ahaks!!

19 Komen Letop!!:

aqilah said...

pergh...dye pnye ayat...mcam ustaz...ala..ary ny je jd ustaz..,esok2 kuar pulak tnduk kt kple...mcm tjk yg vin buat ny...jgn vin mengilai sudah...haha..=)

Alvin Shah said...

aqilah: haha..ayat kena letop gedebas gedebus..haha!!ala fakta kot.xsalah share kat sesape yg xtau lg tol x?
ok sok vin bg tumbuh tanduk lak..
entry pn gila2 nyer..haha!!tgu jela esok!!

aqilah said...

mmg x slh share ngn sape-sape...mcm mne nth rupe vin esok kalw kt kple vin 2 de tnduk...gerenti klakar pnye lah...hahaha...esok ksk citer yg best2 agy ok...salam 1 cendawan...(ek,,mcm knl je ayt ny..)

Alvin Shah said...

aqilah: pandangan je so nape perlu mrh2 tol x? klau xsuka pejam mata dh r..haha!!
entry baru lom wat lg..jap g or mlm kang baru tls..esok tgh hari post cam biasa..haha elehhh ayat tok Dr. Rozmey rambot cendawan tu.ahaks!!

aimi fairuz said...

hye..emy rse kn vin sesuai sngt b'lakon jd antu..msti pecah pnggung punyer..hahaha..[sbb ncem cngt]..vin penah jmpe antu kew??k vin yg slalu jd antu??huhu..

Alvin Shah said...

aimi: hai..apa plak vin jadi hantu? xmo la..jd vampire style twilight nak la jgk..baru stylo..haha!! lom pnh jmp lg..xmo r..erk!! vin jd antu mmg suka..wat dajal kat kwn2..hehe!!

aimi fairuz said...

vampire yg ncem ker,comot,comey@hodoh??pley slh 1..haha..mmg best giler jd antu..jngn jmpe antu tol2 da ar..mau koma sebulan..wakahka..seb bek dh de pngalamn jmpew antu..hahaha..

Alvin Shah said...

aimi: haha..vampire twilight ok la..hehe!! ada lg jgk rupa..haha!! aik? penah jmp antu ke cik kak oiii?haha..

aimi fairuz said...

Yup..mse sek..sblom dak2 kne histeria,emy dh nmpk dlu antu nyer..se bek xkne sampuk..haha..kuat smngt kot..ceh..seram gak tngok antu 2..meremang bulu roma..

Alvin Shah said...

aimi: laaa yeke pnh nmpk antu? ada pengalaman la ni..cuak seh..arghhh!! hope u xdela jmp lg ok?

aimi fairuz said...

tau xpe..tp skunk I dh xjmpe lg..seb bek..mmg mnyermkn ar..nmpk cik pon lak 2..vin penah jmpew k??

Alvin Shah said...

aimi: jmp cik pon?haha..kenal je ayat tu..ahaks!! jgn la u jmp lg..wat cuak je..vin xpnh jmp lg..xnk jmp pn..haha!!

aimi fairuz said...

haha..taw xpew..mmg I xnk jmpew pon..mmg bnyk sejarah kt sek lme..dak2 asyik kne histeria jerk keje nye..siap de dak kwn ngan antu lak 2..haha..

Alvin Shah said...

aimi: kwn ngan antu?perghhh dh over sgt tu..camner tau dia kwn ngan antu? org pnh nmpk ke?ke dia yg bgtau sndr?

aimi fairuz said...

yup..owng penah nmpk die ckp sowang2 kt sek pastu die gelar antu 2 makcik..slalu die owng first yg kne histeria..lgpown kt ne2 bnde 2 ade cme kite jerk xnmpk..tol x??

qiela said...

hantu pown mengikut budaya dan agame la vin
hahaa..ag 1 ikowt tren jgak
haha..antu pown nak lawa2..
peshen2 sket..hehe

Alvin Shah said...

aimi: laaa yeke?menakutkn je klau kena histeria dia je dulu..klau dh kwn nape kena dulu..?pape ntah antu tu..huhu!!

Alvin Shah said...

qiela: antu skrang mmg dh vogue..!! dh pndi melaram skrang ni..ahaks!!

MiZz ChOcOLaTe said...

tau xpe..nnti choc tanye antu 2 ea..hahaha..choc yg aimi 2 tau..

Post a Comment

Gosip lain klau u'olz nk baca!!


.