السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ (sejuk perot mak ngandong)

Muar, Johor, Malaysia
jangan cuak bila u’olz rasa nk dtg lepak kat Papa Gosip ni ok? ala, skali-skala nak gosip b'bakul2 apa la salah nyer kannnn? cam xbiasa je. puiiiii..!! Papa Gosip ni bkn nk gosip benda2 tak berfaedah gitu, kita kat sini gosip benda baik2 je. so, no worries la klau tetiba rasa dosa u’olz tu penuh satu tempayan bila dtg sini. xde makna nyer!! kita nk tegakkan kebenaran gitu. tp style/cara penulisan aku kat sini mmg gler2 ckit. dlm blog je. kat luar cam biasa je. Woi sana, woi sini..haha!! aku pn msh BARU dlm dunia beblog ni. so segala tunjuk ajar dari otai2 blogger sangat2 aku harapkan. baru beberape bulan aku create blog Papa Gosip ni. suka sgt menulis sbb bnyk jgk la pengalaman idup. so, just nk share ngan u’olz suma. sharing is caring gituuu. kelas ko maria!! ok la, enjoy ur reading here guys!! Silap salah or terkasar bahasa sepanjang u’olz baca entry kat sini aku susun 10 jari minta maaf ok? i’m cool..yeah!! bydeway, call me vin ok?

Saturday 1 January 2011

Hepi New Year 2011

(sori video sambutan new year aku xdpt nk upload..ada prob teknikal.sori tau u'olz!!)


           Slamat tahun baru 2011..!! oh noOoOo, makin tua ganyut plak aku ni sbb bln februari dpn dh msk umo 24!! tidakkkkkkkk!! papepn aku ttp b'syukur sbb tuhan panjangkn umo aku smpi la skrang. manusia ni bebila je bole bye2 forever dunia ni kannnnn tol x?(wah statement aku ala2 ustaz gitu).ceh xley blah plak.well well well, entry arini actually aku xde nk ckp apa sgt cuma nk borak2 kosong ngan korang je apa yg aku wat smlm.alaaaa xpe la arini je aku citer pasal aku?esok2 jela aku mula blk gosip2 cam biasa eh eh eh?bole laaaaa..!!

           Sumpah u'olz aku ni ala2 burong antu kot sbb mmg keje nyer asyik tido lewatttttt je dowh.klau korang nk tau, time2 cuti ni aku slalu bgn tido sharp kol 2 ptg plg lewat!! plg awal pn kol 12 tgh ari..haha!! ngantok r.mata dh celik tp amik masa sejam golek2 manja jap atas katil then baru angkat bontot dari katil.sape2 yg kol or msg aku pepagi buta wish gud morning la bagai mmg bo layan la.xdgr pape sori tau.tido mati kata nyer. klau aku kena cabul untung org yg mencabul tu.aku mmg xsedar langsung.alamak t'lps ckp plak!! abes la aku kena "aqiqah" pasni.ada ke org nk rogol anak teruna?

           Tapi smlm (31.12.2010) aku xbole ler over sgt nk bgn tido kol 2 ptg.sah2 ler aku xpegi smyg jumaat klau camtu kannnn?berkat weyh hari t'akhir tahun 2010 smlm ngam2 ari jumaat.penghulu segala hari.berkat lbh mencanak-canak gitu!! ptg tu plak mak aku tetiba nk g KL lak dia.ada jamuan mkn2 kat umah datin mana ntah.kata nyer dkt je ngan umah allahyarhamah sosilawati.gigih tol padahal mkn je.nsb baek aku ni reti masak.xdela mati kebuluran kat umah.ckp je lauk jns apa je aku bole masak tp lauk2 kmpg jela, western xreti.biasa la aku kan budak kmpg yg comot.ahaks!!

           Mak aku xnk drive kete g KL.naik bus plak dia.pelik tol?ada kete xnk guna.so kete tu t'sadai kat umah 2-3 hari ler jwb nyer.bila dh mlm tu, aku ngan adik aku gigih bebenor nk b'siap la bagai padahal nk sambut new year je.kat muOr plak tu.so dh siap2 nk kuar umah, adik aku tegur "bang, nk naik kete pe?" aku jwb "hek elehhh naik kete myvi la cam biasa, tu pn nk tanya?" adik bls "xdela kete mak tu ada, mana r tau nk pki" (ermmmm GOOD idea!!).so kete myvi aku t'sadai kesejukan xdpt nk celebrate new year ngan aku.verangan naik kete mak aku.haha!!

           Sebelum nk g Tanjung Emas tu (tmpt org2 muOr celebrate new year) aku g cocok duit jap.aku tau akaun bank yg aku nk cocok duit ni just ada ciput je duit dlm nyer. tetiba aku check baki kat slip, perghhhh PTPTN dh masuk siot!! OKB aku!! (Org Kaya Baru)!! tp aku xjoli duit PTPTN tu (wat masa ni la..hahahahaha!!) cuma dlm bln 1 ni ada plan nk g genting highland.xpun trn KL or g mana2 pulau yg ada tapiiiiiiiii yg pntg mst jauh dari kawasan uitm dan juga negeri melaka!!

           Eh eh dh melalut g citer benda lain plak dh.ok2 smbg citer new year td.pas cocok duit tu adik aku tetiba kebulur plakkkk.so ktorg g mkn kat gerai tepi jalan je (org miskin)..sob3!! perghhh ktorg mkn ala2 bela saka gitu.melantak satey smpi 20 cocok, nasi impit 4 bungkus, kuey tiaw grg, mee grg mamak, air laici, teh O ais!! jatuh melayut perot aku k..kenyang sgt!! pastu sblm nk g Tanjung Emas tu sempat lak nyinggah kat tmpt karok.melalak tepekik telolong cam org kena sampuk setan dh.dh karok 2 jam tu ktorg trus g Tanjung Emas.ya ampunnnn kete hah kau!! mcm ikan2 dlm tin sardin tu.sesak kemain!! abg-abg moto la plg rmi.nyemak je!! aku lak t'gedik bwk kete mak aku, perghhhh bila b'tembung ngan kete lain dlm satu jalan ssh nyer nk gerak. tekemut-kemut press minyak. adehhhhh!! tp nsb baik ada parking.nasib2!!

           Ktorg smpi kat situ trus landingkn bontot tol2 kat tgh padang lg 15 min nk kol 12 mlm. punya la rmi umat kat situ.jantan, tino, dak beso, dak kecik, tua, muda ehhhhh suma ada ler!! sambil tu mata aku melilau tgk org.cuci mata kata nyer.nsb baik xtejojol bijik mata ni..haha!! tetiba tgh syok2 tgk kiri kanan, org rmi bgn nk countdown dh.pap pap pap dh kol 12..HEPI NEW YEAR 2011..!!ktorg bingkas bgn trus melulu ke kete sbb nk cabot blk umah.jem ya ampunnnn!! meroyan aku.tekemut-kemut kete nk grk.dah lps azab jem tu trus singgah g 7E beli keropok lobster ngan air ribena (comei kan?). then trus blk umah mandi2 bla bla bla then tetido jap pastu dlm kol 5 pagi td aku t'jaga then trus siapkan entry ni..haha!! abes daaaa citer u'olz!!

PS: lom telambat aku nk wish korang suma SLAMAT TAHUN BARU 2011..!! moga segala impian yg tak tecapai tahun2 sblm nyer insyaallah tahun baru ni korang dpt capai ok? fren 4 eva from me ur fren..alvin shah..bye2..adios sabombas!!mau tido blk ni.ngantok siot..kroh kroh korh..ZzZzZzZz!!

16 Komen Letop!!:

fatin nadiera said...

HAPPY NEW YEAR :)
Vin ni kelakarlah . gelak gelak diera bace .
Semoga target 2011 tercapai :PP Aigoooo~

Alvin Shah said...

fatin: HEPI NEW YEAR 2 U 2!! ala vin maen tls je apa yg jd mlm sblm new year tu..tension wohhhh!! haha!! insyaallah capai target tok tahun baru ni..u too ok..!!

Ummi Aainaa said...

hepy new year vin :) best la blog vin .... cute plak 2 ... ~ngee

Unknown said...

hye vin!!!
HaPpY nEw YeAr..ceria2 selalu..dan,dan,........
..???..

Alvin Shah said...

love teddy: hepi new year 2 u 2!! TQ sbb suka blog yg comot-momot ni..huhu!!

Alvin Shah said...

mizz: hepi new year 2 u 2..dan dan dan pe? haha!!wat cuak lak!! grrrrr!!

Unknown said...

haha..relax2!!(wat2 xnmpk dan dan 2)..azam vin tahun lps dh t'capai k lom??(saje nyibuk) ..huhu..

Alvin Shah said...

mizz: ada yg lom..hehe!! tahun ni pastikan dpt!! insyaallah!!

Unknown said...

Owh..azam choc taon lps dh t'cpai..hrp2 azam thun nie pown sme gak..(>__<)..

qiela said...

hahaa..bg tau your mom x pakai kete die uh???
hehee..happy new year 2 erk..
heee :)

vendoline said...

ditil giler cte...hurmm bagusnye celeb New Year ngan adik2.eheheeh

Alvin Shah said...

mizz: insyaallah dpt capai tahun ni..huhu!!

Alvin Shah said...

qiela: alaaaa jgn r bgtau..nti kena bebel ngan mak..haha!!

Alvin Shah said...

edy: mst ler detail..xde tokok tambah or t'kurang citer..huhu..wahhh perli eh vin celebrate new year ngan adik? grrrr!! haha..

Unknown said...

Amin..

vendoline said...

bukan perli la..satu pujian....jarang la remaja sek nak celeb new year ngan fmly...bgus ape

Post a Comment

Gosip lain klau u'olz nk baca!!



.