السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ (sejuk perot mak ngandong)

Muar, Johor, Malaysia
jangan cuak bila u’olz rasa nk dtg lepak kat Papa Gosip ni ok? ala, skali-skala nak gosip b'bakul2 apa la salah nyer kannnn? cam xbiasa je. puiiiii..!! Papa Gosip ni bkn nk gosip benda2 tak berfaedah gitu, kita kat sini gosip benda baik2 je. so, no worries la klau tetiba rasa dosa u’olz tu penuh satu tempayan bila dtg sini. xde makna nyer!! kita nk tegakkan kebenaran gitu. tp style/cara penulisan aku kat sini mmg gler2 ckit. dlm blog je. kat luar cam biasa je. Woi sana, woi sini..haha!! aku pn msh BARU dlm dunia beblog ni. so segala tunjuk ajar dari otai2 blogger sangat2 aku harapkan. baru beberape bulan aku create blog Papa Gosip ni. suka sgt menulis sbb bnyk jgk la pengalaman idup. so, just nk share ngan u’olz suma. sharing is caring gituuu. kelas ko maria!! ok la, enjoy ur reading here guys!! Silap salah or terkasar bahasa sepanjang u’olz baca entry kat sini aku susun 10 jari minta maaf ok? i’m cool..yeah!! bydeway, call me vin ok?

Monday 31 January 2011

You-Must-Have

             Se..se..sejukkkk tol sejak2 ni ek? hujan turun mencurah2 xbenti2 kaedah nyer.tido mlm pun dh xpayah nk gedik2 manja on air-cond or kipas la bagai. sejuk nyer kemain lg.t’ketar2 kepala lutot aku.kaum lelaki plak mst b’depan ngan “situasi normal” bila cuaca dh terlalu sejuk mula ler tutttttt..opss!! lucahhhhhhhh!! sori, t’hotak kuning plak.
Ok xmo “ce citer” pasal hujan+sejuk la bagai tu suma.kang juling plak bijik mata ko nk baca pnjg2 kannnn? so kita fokus tajuk entry arini.well well well,arini aku nk share apa kejadah nyer yg YOU-MUST-HAVE di era millennium ni? kat bwh ni antara benda kesygn yang aku ada & korang pn mst ada.klau x, cop kat dahi ko “very de kolot” haha!!

LAPTOP!!
(laptop kesyg aku HP Pavilion DV3611TX)

           Wajib ada ni u’olz.klau ko xde, cop kat dahi very de kolot.haha!!xksh ler laptop jns apa yg korang ada.Acer ke, HP ke, Dell le, Inovo ke, Compaq ke, Mac Book ke, Sony Vaio la bagai tu suma.asal ada dh.now trend baru nk guna mini laptop je gitu.notebook org kata.elehhh sama je bentok cam laptop jgk kannn? (ko ada laptop ke x?) check!!


HANDPHONE!!
(fon kesygn aku Nokia N97 mini - bronze kaler)
                                                                                                                   
                Wahhhhh gadget ni mmg wajibal ghunnah mst ada ni u’olz!! ibarat nyawa gitu.cuba satu hari xde fon kat tgn, konpem mati akal ko nk watpe kan? xdpt ler ko nk msg or koling2 awek ke, balak ke, SKANDAL ko ke.xgitu? mmg dh trend zaman ni.xksh ler fon ko mahal cam iphone ke, blackberry ke, nokia Nseries ke or yg murah cap ayam je cam CSL, blueberry, nokla la bagai tu.budak kecik nyonyot susu dlm botol pn dh ada fon ko bayangkan ler!!very de maju dak2 zaman skrang ni.mkn hati mak-mak kita sbb zaman dia xde fon cam skrang.haha!! (ko ada handphone ke x?) check!!

PSP - (PlaySation Portable)
(PSP kesyg aku - mak aku rembat plak)

                Budak lelaki suka la kot benda alah ni.ada jgk gegurl yg suka tp xrmi la.nak tau satu benda? mak aku FANATIK gler kat PSP.aku beli PSP sbb aku yg nk maen, last2 mak aku yg rembat wat harta plak.trus amik lak tu.xpela, dh nama pn mak sndr,xb’kira sgt pun.bg trus jela.benda alah ni best sbb bkn setakat bole maen game je tp bole jadi camera, tgk movie, dgr lagu, surf internet (wifi), simpan gambar & juga apa2 document.berbaloi klau ko beli. (ko ada PSP ke x?) check!!

GAME CONSOLES!!
(xmampu nk beli PS3.ada PS2 je..bole laaaaa)

                Kan dh ckp aku ni kaki game.gamers sejati la kaedah nyer.setakat ni aku msh kira kolot jgk ler sbb xdpt nk beli PS3 lg.ada PS2 je kat umah ni.azam tahun ni nk PS3.besday aku pun xlama lg.so nk pau mak aku ler.(itu pun klau dpt..haha!!).ada mcm2 jns game consoles cam PS1, PS2, PS3, Xbox360 & Nintendo Wii.aku sanggup xkuar umah tok lepak ngan mmbr2 semata2 nk maen game.fokus gler.klau la aku bole fokus camtu time tgh stdy, mst aku pandai gler vavi gitu.wahhhh statement!! kelas ko maria!! (ko ada game console ke x?) check!!

IPOD!!
(verangan nk ipod touch.tgu adik aku blk malaysia)

                Ni satu lg benda alah yg org nk bkn sbb perlu TAPI semata2 nk kejar moden sgt.aku pun xterkecuali ler.lgpn xrugi beli sbb aku mmg suka dgr lagu.alang2 adik aku tgh stdy kat USA tu nk blk Malaysia bln Jun ni nti so aku dh pau dia mintak tlg belikn “ipod touch”..hahaa!! sana murah ckit. xde tax itu ini la bagai..huhu!!ada mcm2 jns MP3 or MP4 skrang ni.tp yg fofular ipod la kannn? ipod shuffle, ipod nano, ipod touch.pilih je mana korang nak.wahhh ckp mcm suma org keje cop duit gitu. (ko ada ipod ke x?) check!!

EXTERNAL HARDISK!!
(The best external HD - US military standard)
        
        Wohhhh ni klau xde mmg rugi kak gayah oiii.benda wajib ada klau sesape ada laptop atau PC.klau ko xde lappy or PC motif ko beli?nk cocok tang mana? lobang idong? gituuuuuu!! Setakat nk harap space memory dlm laptop mmg xmuat ler nk save mcm2 benda.so external hardisk mmg wajib ko ada.mcm2 bole simpan.beli ikut keperluan ko.klau gegurl beli 120GB dh cukup.lelaki WAJIB at least ada 320GB.yg lain2 tu klau ko mampu beli la yg besar n mahal ckit cam 500GB, 1 TERABYTE & coming soon 2 TERABYTE!! (ko ada external HD ke x?) check!!

BROADBAND!!

(broadband aku jns lama..video ni yg baru nyer)
          
      Klau aku xde benda alah ni mmg mati kutu ler jwb nyer.nk watpe je kat UiTM tu? nk harapkan free wifi UiTM tu? mmg smpi abes sem ler xdpt nk on9 kak temah oiii..!!so elternatif nyer aku beli ler broadband.tp guna line celcom la.ok la jgk.kekadang slow kekadag laju cam pelesit. daripada xde line tenet langsung kannnn? murah je broadband skrang ni.student price tok line celcom RM50.maxis xsilap aku RM48.tp tgk kawasan,klau tmpt ko tu coverage low, mmg lembab ler line tenet broadband ko tu phm? (ko ada broadband ke x?) check!!

MEOW MEOW!!
(MY heart, MY love & My soul)

                Zaman skrang mana maen bela2 ayam, itik, kerbau, angsa, kera, ikan puyu lg dh.ada pn sekadar hobi atau mmg dh keje tetap kena bela menatang2 tu suma.now bela kucing.omputeh sgt.jgn ko bela anjing plak.haram bg org Islam.dulu aku ada 20 ekor kucing.now dh tgk 2 ekor je sbb mak aku dh bg kat org lain.xde sape nk jaga pas aku smbg stdy kat UiTM.huwaaaa.nk kucing2 aku blk!! (ko ada meow meow ke x?) check!!

PS: xsuma benda kat atas ni ko perlu ada.ikut mana yg t’mampu ko beli or bila ko rasa perlu je ok? jgn ikut trend sgt.duit ko jgk yg kopak nti.saving for ur future.nti nk kawen xde duit nti.kak gayah jd andartu.pak meon plak jadi bujang t’lajak gitu.aku tau ada satu lg benda yg suma org nk iaitu "IPAD" tol x? rmi xmampu beli sbb mahal.sama ler ngan aku sbb xmampu nk beli kaedah nyer.so xnk citer pasal "IPAD"..haha!! ok la u’olz.adios sabombas!!

0 Komen Letop!!:

Post a Comment

Gosip lain klau u'olz nk baca!!



.